Κρυφές ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ: ίδιο περιτύλιγμα, διαφορετικό περιεχόμενο

super market2Χρησιμοποιώντας διάφορα τρικ, οι βιομηχανίες τροφίμων προχωρούν σε έμμεσες ανατιμήσεις στα προϊόντα, αφού οι τιμές τους παραμένουν ίδιες, αλλά το περιεχόμενο αλλάζει.

Αναλυτής γνωστής εταιρείας ερευνών αγοράς, μιλώντας στην «Καθημερινή», ανέφερε πως «οι εταιρείες επιδιώκουν αφενός να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους και αφετέρου να φρενάρουν νέες ανατιμήσεις».

Γι΄αυτό οι εταιρείες καταφεύγουν στο περίφημο φαινόμενο «shrinkflation» –από τις αγγλικές λέξεις shrink που σημαίνει συρρικνώνω και inflation που σημαίνει πληθωρισμός–, που έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του ευρέως στο εξωτερικό και πλέον πλησιάζει και την εγχώρια αγορά.

Για παράδειγμα, μεγάλη ελληνική γαλακτοβιομηχανία έχει έτοιμα σχέδια προκειμένου η συσκευασία του γιαουρτιού που παράγει να περιέχει 180 γραμμάρια προϊόντος αντί για 200 που περιέχει σήμερα.

Όπως αναφέρει ο αναλυτής: «Αυτό που περισσότερο φοβούνται οι εταιρείες είναι μήπως διατηρώντας τις ίδιες ποσότητες στις συσκευασίες υποχρεωθούν σε νέες ανατιμήσεις, διότι αλλιώς θα πιεστούν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους τους και στο τέλος μείνουν εκτός καλαθιού, χάνοντας πωλήσεις και μερίδια αγοράς».

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, άλλο σενάριο που εξετάζουν βιομηχανίες τροφίμων και εν γένει μη διαρκών καταναλωτικών ειδών είναι η μείωση των συσκευασιών, αλλά με διατήρηση εντός αυτών της ίδιας ποσότητας με πριν. Σε αυτή την περίπτωση το κέρδος θα προέλθει από την εξοικονόμηση κόστους συσκευασίας.

Για παράδειγμα, όλοι θα έχουμε προσέξει ότι τα πατατάκια καταλαμβάνουν περίπου το 1/3 της συσκευασίας στην οποία βρίσκονται, ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα κουτιά δημητριακών. Ο λόγος που γινόταν αυτό; «Με τις μεγαλύτερες συσκευασίες οι εταιρείες έκαναν εντύπωση στο ράφι, καταλάμβαναν μεγαλύτερο χώρο και στόχο είχαν σε τελική ανάλυση να αφήσουν εκτός ραφιού ανταγωνίστριες εταιρείες και προϊόντα», επισημαίνει στέλεχος του κλάδου των σούπερ μάρκετ.

 

Πηγή: tvxs.gr